Målretning af annoncer i google AdWords

Hvis du gerne vil have succes med google AdWords, er det ikke så svært som de fleste render rundt og tror, det kræver at være fokuseret på at ramme de rigtige kunder, på det rigtige tidpunkt. Det kan være du har designet en flot annonce, og er klar til at forføre kunder til din virksomhed, men hvad nytter det hvis du ikke har ramt den rigtige målgruppe? Jeg har lavet et par tips, hvor jeg forklare hvad du kan gøre for at få succes med google AdWords. 

Søgeord: Dine fremtidige kunder skal selvfølgelige kunne søge på de ord de har brug for. Husk at vælge ord som er relevante for dit produkt eller tjeneste, jeg har lavet et eksempel som du kan se nedenunder.

Eksempel:

Du har en webshop der sælger hundehalsbånd med navn, du vil gerne have en annonce på google. Du laver så en annonce, hvor du har skrevet ”Hundehalsbånd med navn” her kommer kunden ind i billedet. ”Gitte” har brug for at købe et hundehalsbånd med navn, til hendes hund. Gitte søger på nettet ”hundehalsbånd med navn”. Her har din webshop større sandsynlighed for at blive set.

Sted og sprog: Vælg det geografiske sted hvor du befinder dig henne (land, by eller område). Man skal jo ikke få kunder fra Færøerne, hvis man ikke fragter til udlandet. Når du har valgt disse målretningsindstillinger, vil AdWords gøre resten af arbejdet, uden du behøver at tænke for meget over det. Sproget bliver målrettet efter personernes IP-adresse, som AdWords også klare.

 

Målretning efter målgruppe: Hvis du ikke har hørt om remarketinglister for søgeannoncer, kan jeg godt fortælle lidt om det. Remarketinglister for søgeannoncer er en funktion der hjælper dig med at tilpasse din søgeannoncekampagne til kunder, der tideliger har besøgt dit website. Hvis folk f.eks. forlader dit website uden at købe noget, kan remarketingliste til søgeannoncer hjælpe dig med at få kontakt til disse kunder igen.

Loading Facebook Comments ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *